maandag 19 augustus 2013

Schooljaar 2013/2014 is gestart!

Dat ze het spannend zouden gaan vinden hadden we natuurlijk wel voorzien. Hoe ze er mee om zouden gaan was vooral de grote vraag.

Het antwoord is gelukkig erg positief... Twee gespannen, maar enthousiaste kindjes achter gelaten bij hun nieuwe juffen.

Uit ervaring wist ik dat we vandaag op tijd moesten zijn. Op de Bloemenhof kies je in groep 3 op de eerste dag je eigen plekje uit en als je één van de laatsten bent is er weinig meer te kiezen. Niet het plekje, maar ook niet een vertrouwd vriendje of vriendinnetje aan je zijde. En zo zit Liv nu helemaal vooraan op een door haar zelf gekozen plekje naast haar vriendinnetje. Op haar koppie nog altijd de spanning af te lezen, maar ze had er ook reuze zin in!

Ook Rev kon rustig binnen komen in zijn nieuwe lokaal. Hij is met zijn vertrouwde dino's gaan spelen en vond het prima dat we weer naar huis gingen. Geen tranen en niet aan ons hangen, gewoon nog één kus en knuffel en we mochten vertrekken.

En zo beginnen mijn twee kinderen nu het nieuwe schooljaar.
Zet hem op kanjers!


Mijn werkweek start pas op woensdag, dus ook voor het nieuwe schooljaar moet ik nog twee dagen geduld hebben.

Jullie ook een goede week gewenst!

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat het zo goed ging! En hoe ging jouw ochtend?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erik van Poelgeest22 augustus 2013 om 14:03

    Hoi Nicolle,
    Namens de commissie gezondheid van de Jonge Democraten in Amsterdam wil ik je een aantal vragen stellen over de manier waarop jullie wonen en hoe jullie dat ervaren. Wij zijn bijzonder geïnteresseerd in het fenomeen "driegeneratiewoning" en zien dat als een geweldige manier om een aantal essentiële problemen in onze samenleving op te lossen.

    Zouden we contact kunnen hebben? Wil je mij misschien bellen op 0613832837, of anders emailen op erik@vanpoelgeest.org?

    Met vriendelijke groet,

    Erik van Poelgeest

    BeantwoordenVerwijderen