vrijdag 4 juli 2014

Onafhankelijkheidsdag

Het wordt donker buiten
Ik zou mijn ogen moeten sluiten
Er gaat nog teveel door mij heen
verdriet voor mij alleen
Dat komt 's avonds als de kou naar binnen treedt
Stille tranen waarvan niemand weet
Op zo'n dag als vandaag komt alles weer zo dichtbij
Nooit meer compleet, nooit meer wij...
 

Van buiten warm, van binnen koud
Papa een jaar erbij, maar nooit oud
Geen extra rimpel of grijze haar
Voordat dat kwam was het leven klaar
Een echte feestdag kan 4 juli niet meer zijn
Toch is bij elkaar zijn heel erg  fijn
Voelen dat jij niet vergeten wordt
Want jouw leven was voor ons te kort
Ik had graag wat voor je opgezocht
Een prachtig cadeau voor je gekocht
Nu zijn het bloemen bij een foto van jouw gezicht
En doe ik heel even mijn ogen dicht
En probeer ik in gedachten met je te kroelen
Om je weer heel even van dichtbij te voelen
Ik voel me RIJK, echt niet arm
Van buiten warm, van binnen warm!
 
Het hoofd is leeg, ik kan gaan dromen
Hopend dat ik jou daar tegen zal komen!
 
 
 
Welterusten lieve mensen!
 

2 opmerkingen:

  1. Wat mooi! Fijn kan dromen dan zijn he?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je zulke dromen gehad? Ik wel eens... heel bijzonder, en geruststellend!

    BeantwoordenVerwijderen