maandag 10 februari 2014

Op de helft

Week 5 is afgesloten en dit betekent dat ik op de helft van het officiƫle programma ben.
Deze week gaf de teller weer een kilo minder aan. Dit betekent dat er nu precies 7 kilo af is.
Wanneer ik het kan vast houden om nu ook nog iedere week een kilo af te blijven vallen, kom ik straks op een totaal van min 12 kilo en dat zou geweldig zijn!

Daarna stopt het voedingsadvies op papier. Ik word dan geacht zelf mijn voeding gezond en verantwoord in te kunnen plannen.
Ik blijf echter wel onder begeleiding en controle van de sportschool en mijn doel zal dan ook nog de  maanden erop gewicht verliezen zijn. In totaal zou ik graag rond de 16 kilo in gewicht afvallen. Dan ben ik echter nog steeds geen slanke den, maar dat is ook nooit mijn doel geweest. Een gezonder lichaam en een gezondere leefstijl hoop ik dan wel te hebben. En dan komt misschien wel het moeilijkste aan deze hele wedstrijd... op gewicht blijven!

Dat ik mij nu al zoveel fitter voel dan 5 weken geleden maakt dat de eerste helft mij enorm is meegevallen. Ook de successen zijn natuurlijk hoopgevend. Kleding een maatje kleiner kunnen kopen en mijn riem twee gaatjes strakker zijn allemaal dingen die motiveren.

Ik ben blij met de mensen om mij heen. Heerlijk wanneer de mensen in je naaste omgeving rekening met je houden. Op verjaardagen wordt inmiddels niet meer gevraagd of ik ook een gebakje wil en de hapjesschaal gaat netjes aan mij voorbij. Ik ga tussendoor naar huis om op tijd te eten en hier in huis eten de leden van mijn gezin 5 of 6 dagen in de week gewoon hetzelfde als ik. Wanneer er door hen patat gegeten wordt ga ik onder etenstijd naar de sportschool en sommige dingen in de (koel)kast zijn "gereserveerd" voor mij.

Ook de eerste complimenten heb ik in ontvangst mogen nemen. Lieve kaartjes vielen in de bus. En er werd zelfs een cadeautje bezorgd tijdens het sporten. Ook dat geeft kracht om door te gaan, wilskracht!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten