zondag 3 oktober 2010

Marktplaats

En opeens staat alles mij in de weg. Ik erger me aan de barkrukken die al 2 jaar ongebruikt op zolder staan en binnenkort ouderwets gaan worden. Ik stoor mij aan de ruimte die ik niet heb in mijn voorraadkast terwijl er wel een magnetron staat die we nooit gebruiken omdat we altijd de inbouwcombimagnetron gebruiken. Ik zie het voor me hoe er een volgende druk van de splitternieuwe studieboeken van vorig jaar van Tim wordt gedrukt en wij deze nog mooi hebben staan. En dan opeens krijg ik het in mijn bol....

Ik zet alles op marktplaats!

Het kost even van mijn tijd, maar mijn online winkeltje is een feit. Ik word meteen gemaild en gemaild en gebeld. Al snel zijn er 5 boeken gereserveerd. Ik moet uitzoeken hoe ik ze kan verzenden en wat de kosten daarvan zijn. De verzendkosten zijn immers voor de koper, maar hoeveel is het eigenlijk? Ik informeer op het postkantoor en koop een aantal goede enveloppen en een legio aan postzegels.

Inmiddels zijn de eerste centen overgemaakt naar onze rekening en de boeken verzonden. En ook de magnetron in verkocht, maar dat is een heel ander verhaal.

Er had al een aantal keren een man gemaild over de magnetron. Nadat al zijn vragen waren beantwoord wilde hij wel komen kijken. Hij zou vrijdagavond tussen 20.15 en 21.00uur komen. Prima! En zo stond hij om 20.45uur voor de deur. Liv vond het behoorlijk spannend, zomaar iemand in ons huis die onze magnetron komt stelen.

Hij belde aan en starte met de tekst: "Ik kom voor de advertentie op marktplaats" Prima kom er in. "Ik zal mij eerst even voorstellen". En hij stelde zich keurig voor. De man op fiets van rond de dertig die erg onzeker en eigenlijk ook niet echt intelligent overkwam. Hij bekeek de magnetron, vroeg naar het boekje, hoe hij werkte en hoe hij het klokje in moest stellen. Zijn laatste vraag voelde evenals alle vorige vragen volledig ingestudeerd "is €20 het uiterste bedrag?" Ach voor €17.50 mag je hem ook meenemen. En daar kwam zijn portomonee te voorschijn. Heel gecontroleerd kwamen de briefjes van 5 één voor één te voorschijn. Na drie briefjes stopte hij even want wat nu? Ik redde hem uit zijn vertwijfeling, €15 is ook prima!

Als een kind zo blij vertrok hij met de magnetron onder zijn arm. Hij haalde er nog wel even de het glazen plateau uit, want dat zijn dure dingen wist hij te melden. Toen ik de deur achter hem dicht deed zag ik hem nog net de magnetron achter op zijn fiets zetten en weglopen.

Volgens mij heb ik iemand voor €15 heel erg blij gemaakt! Wat kan een postordebedrijf veel voldoening brengen zeg! Ik ben nu al aan het bedenken wat ik nog meer kan verkopen....

9 opmerkingen:

  1. Hihihi, wat word je daar blij van hxe8 !! Sorry maar ik zie het helemaal voor me..... Eigenlijk wel erg he, al die toeschouwers met hun commentaar maar er zal er geeneen je even komen helpen....Daar word ik dan nog het meest woest van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha ha, ik moet echt heel hard lachten - zo herkenbaar. Een vriendin van mij had laatst een krijsende zoon in de HEMA - en toen werd zij verzocht de winkel te verlaten omdat andere klanten er last van zouden hebben. Nou ja zeg! De HEMA dankt zijn inkomsten notabene grotendeels aan de jonge gezinnen ... Mijn vriendin was echt woest ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe herkenbaar?!
    Het zal vast een prachtige handdoek geweest zijn;)
    Maar Nicolle, wat zijn druifvestjes??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps, drijfvestjes. Juf van groep 3 en dan nog de tweetekenklanken door elkaar halen....

    En de handdoek.... die was afschuwelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja Nicolle zo is het je kunt mensen heel blij maken met iets van de prijs af doen
    maar dat moet je wel kunnen hoor om wat te handelen zoals die meneer
    Maar zo kom je mooi van je spulletjes af en je krijgt er ook nog geld voor
    Zo komt splinter door de winter haha grapje hoor

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Géke van de overkant3 oktober 2010 om 21:16

    He, dat doen wij nu ook al enige tijd op deze manier. Het geld stoppen we apart in een portomonee en die gaat mee als we bijvoorbeeld naar de Ikea gaan. Of we kopen er Sinterklaas kadootjes van........ een leuke sport op deze manier. Succes met de verkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk idee Géke! Is ook wel wat voor ons, al ben ik bang dat wanneer ik even geen geld in mijn portomonee heb, ik de marktplaatsportomonee zal plunderen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Géke van de overkant4 oktober 2010 om 15:58

    Ja dat doe ik ook wel eens, maar schrijf altijd direct een briefje en leg dit irritant ergens in de weg (op het aanrecht), en dat blijft net zo lang liggen totdat ik het geld weer terug gestopt heb!!!!

    BeantwoordenVerwijderen